Bakonyi gyalogtúrázós hétvége 2017. 11. 18-19.

Sziasztok!

Ez a beszámoló a hétvégénkről. Hosszú iromány és rengeteg kép, de érdemes elolvasni, végignézni annak, aki nem volt ott.

Szombaton első állomásként megnéztük Csókakő várát.

“Székesfehérvártól északnyugatra, a Vértes hegység szélén, 479 m tengerszint feletti magasságon, egy sziklaplatón épült vár. Stratégiailag kedvező fekvésű, mivel a mai 81-es út elődjét, a Gaja-patak völgyében haladó utat ellenőrizte. Ez az út volt az, amit a tihanyi alapítólevélben “hadút” – ként említettek. A vár gyönyörű helyen fekszik, a kilátás csodálatos.”

Ezek után, egy kicsit odébb bevetettük magunkat az erdőbe:

Gaja völgyi tájcentrum – Gaja patak völgye. Felmentünk aszfalt úton a Bársony István emlékházhoz – innen a Szeles árkon ereszkedtünk le, majd felkapaszkodtunk a Vaskereszt kilátó ponthoz. Innen megint lefelé mentünk a Gaja patakig, melynek mentén mentünk vissza az autóhoz (Fehérvárcsurgói víztározó).

Szombati 2. túra.

Bakonynána végén raktuk le az autót, és a Kék jelen a Gaja patak mentén mentünk a Római fürdő szurdokhoz. A kék jelen folytattuk utunkat, érintve a Vadalmás forrást, innen a Kék + jelen mentünk vissza az autóhoz.

“A Gaja-patak közel 2 km hosszú, mély és meredek falú szurdokvölgye, vízeséssel. A leszakadó magas mészkőfalak között a Római-fürdőként ismert vízesésben ömlik alá a víz. A szurdok látványossága mellett geológiai érdekességként a völgyoldalban nyíló Savanyú Jóska-barlang, a patakszinten kezdődő szűk forrásbarlang és egy pusztuló mésztufa képződmény figyelhető meg. A közelben találjuk a Vadalmás, más néven Szerelem forrást.” – a barlangot kihagytuk, mert nagy sár volt.

Szállásunkra, a vendégházba megérkezve fenséges vacsora várt ránk. A menü gazdag húsleves és csirkepaprikás volt nokedlivel, de akkora mennyiség, hogy bőven maradt is, pedig nagyon finom volt.

Utána társasjátékoztunk, kártyáztunk, és Gedeon a zseniális felolvasó – hangsúlyozó képességével szórakoztatott minket… adtunk neki bőven felolvasni valót (aki már hallotta, az érti, hogy miről beszélek :-)).

Aludtunk egy jót.

Vasárnap:

A reggeli svédasztalos volt, minden csudajóval, szintén brutál bőséges, úgy kértük, hogy tudjunk pakolni belőle a túrára is.

A Gerence völgyi parkolóban raktuk le autót, Gerence patak mellett indultunk, majd a Vörös János séd mellett vitt utunk, a kék+ jelen egészen a Bakonyi Gyilkos tóig. Innen jelöletlen utakon, követve a Hamuházi séd-et megkerültük a tavat, majd visszaértünk a piros jelhez (itt eredt el az eső), így a piros jellel párhuzamos erdei jelöletlen úton mentünk vissza a parkolóig, ahonnan felkapaszkodtunk az Odvaskő barlanghoz, majd a Boroszláni tanösvényen ereszkedtünk le az autóhoz. Végül hazaautóztunk.

Minden túránk körtúra volt. Mindkét nap 11 km-t gyalogoltunk. Többre terveztük, de lerövidítettük, és életbe lépett a B és C terv, mert lógott az eső lába.

Fantasztikus volt a hétvége, minden jó sikerült, a résztvevők jó érezték magukat. (Látszott rajtuk és mondták is ;)) Csodaszép helyeken jártunk, a képeken ti is láthatjátok. 6-an voltunk, és egy családi egyterűvel autóztunk, amikor nem kirándultunk.

Legközelebb remélem te is jössz!